Rīcības programmas “Priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas prevencijas sistēma un ieviešanas plāns Daugavpils valstspilsētas pašvaldībā 2024.-2028.g.” izstrādes mērķis ir pilnveidot pašvaldības līmeņa priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas (turpmāk – PMP) prevencijas sistēmu, kas veicina izglītojamo izglītības snieguma uzlabošanos un ilgtspējīgu izaugsmi.
Rīcības programma:
Daugavpils pilsētas 4. pirmsskolas izglītības iestādes PMP darba grupa:
Vadītājas vietnieks izglītības jomā, mūzikas skolotāja Jekaterina Krankale
Izglītības psihologs Jūlija Tracjuka
Skolotājs-logopēds Nataļja Oparina-Valaine
Pirmsskolas izglītības skolotāja Gaļina Kotova
Vispārējās aprūpes māsa Svetlana Minova
PMP darba grupas galvenā darbības joma:
- nodrošināt atbalstu un veicināt labvēlīgu vidi izglītojamo labbūtībai, konfliktu risināšanai un sociālo prasmju attīstībai.
Daugavpils pilsētas 4. pirmsskolas izglītības iestādes PMP darba grupas
♦ Aktuālitātes
2024. gada 28. novembrī Daugavpils pilsētas 4. pirmsskolas izglītības iestādē notika praktiskais izglītojošs seminārs vecākiem un bērniem "Izglītojamo labbūtība un sociālo prasmju attīstība", kuru organizēja PMP darba grupa sadarbībā ar Iestādes padomi. Šis pasākums bija unikāla iespēja vecākiem ne tikai uzzināt par mūsdienīgām pieejām bērnu emocionālajai un sociālajai attīstībai, bet arī pašiem aktīvi piedalīties praktiskajās aktivitātēs.
Semināra galvenais mērķis bija veicināt izpratni par bērnu labbūtības nozīmi un sniegt praktiskus ieteikumus, kā atbalstīt sociālo prasmju attīstību jau agrīnā vecumā. Savstarpējā pedagogu un vecāku mācīšanās ir atbalsts katra bērna izaugsmei, labbūtībai, attīstībai un motivācijai. Semināra ietvaros vecākiem bija iespēja darboties radošos centros, kuros tika izmantoti dažādi materiāli un tehnikas, lai veicinātu bērnu emocionālo un sociālo attīstību. Katrs centrs bija veltīts noteiktai aktivitātei, kas sniedza praktisku pieredzi un iedvesmu darbam ar bērniem mājas apstākļos.
Vecāki radīja unikālas gleznas, izmantojot jūras smiltis un krāsu akcentus. Šī aktivitāte veicināja izpratni par radošā darba nomierinošo un koncentrēšanu veicinošo ietekmi. Izmantojot dažādus materiālus, vecāki veidoja mandalas uz speciālas gaismas lampas. Šī tehnika ne tikai sniedz estētisku gandarījumu, bet arī attīsta sīko motoriku un koncentrēšanās prasmes. Darbojoties ar plastilīnu, vecāki apguva, kā arī ikdienas materiālus var izmantot, lai veicinātu bērnu radošumu un mācīšanos. Dalībnieki veidoja unikālus burtus un formas, kas veicina bērnu izpratni par alfabētu un valodas apguvi. Vecāki piedalījās aktivitātē, kurā, izmantojot kvarca smiltis, tika vizualizētas dažādas emocijas. Tas palīdzēja vecākiem labāk izprast, kā runāt ar bērniem par jūtām un emocijām, veicinot emocionālo inteliģenci.
Semināra beigās vecāki tika aicināti dalīties ar saviem iespaidiem un pieredzi. Daudzi atzina, ka šāda praktiska pieeja ne tikai sniedz jaunas idejas ikdienas aktivitātēm ar bērniem, bet arī palīdz labāk izprast viņu vajadzības. Vecāki izteica vēlmi, lai līdzīgi semināri notiktu regulāri, jo tie sniedz praktisku un vērtīgu ieguldījumu ģimenes un izglītības iestādes sadarbībā.
Šāda veida pasākums apliecināja, ka vecāku un pedagogu cieša sadarbība ir būtiska bērnu harmoniskai attīstībai. Smilšu terapijas aktivitātes un praktiskie padomi noteikti kļūs par iedvesmas avotu ikdienas darbā ar bērniem.
Sirsnīgi pateicamies par semināra organizēšanu un vadīšanu PMP darba grupai - izglītības psihologam J. Tracjukai, vadītājas vietniecei J. Krankalei, pirmsskolas izglītības skolotājai I.Arhipovai, Iestādes padomei - I. Maskaļenko un S.Geibai un Iestādes padomes priekšsēdētājai A.Jasānei par atbalstu un ideju rosināšanu.